Tento článek je součásti seriálu: Road Trip 2016

Vyrážíme na další road trip s dítětem. Čeká nás Francie a Španělsko. Města, pláže i surfování a to vše s naším malým pokladem. Jak jsme to udělali?

Využili jsme akce na letenky Volotea za euro. Letíme z Prahy do Bordeaux a vracíme se z Toulouse do Prahy. Naplánovali jsme si, že se ubytujeme během dvou týdnů na čtyřech místech a další navštívíme. Ubytování zařízeno kombinací AirBnB a kempu. Auto pronajato na deset dní se zapůjčením v Bordeaux a vrácením v Toulouse. Jde se na věc.

Základní info:

• Kdy jsme tam byli: srpen/září 2016
  • Kolik bylo Maxovi: 1 rok a 3 měsíce
  • Jak jsme se tu pohybovali: po prvních dnech v Bordeaux jsme pronajali auto, které jsme vraceli v cílové destinaci – Toulouse
  • Jak dlouho: tři týdny
  • Jak jsme se sem dostali: díky akci aerolinky Volotea byly letenky za 1 euro. Našli jsme kombinaci Praha-Bordeaux, Toulouse-Praha

Vše zařídit dopředu

Cestovat s dítětem se dá samozřejmě i dobrodružně a nic neplánovat. Od posledního dobrodružného road tripu po východním pobřeží USA jsme si řekli, že trochu dobrodružství oželíme a cestu tentokrát naplánujeme dopředu. Přece jenom je pak cesta s ročním dítětem klidnější, když člověk ví, že má kde spát. Na Bordeaux si dáváme tři dny. Na třetí den plánujeme pronájem auta a cestu do Moliets-et-Maa. Naše oblíbené surfovací místo (zatím jediné, které jsme vyzkoušeli). Tady strávíme pět dní v kempu v chatce. Na dalších pět dní se pak přesuneme do Španělska na pobřeží Costa Brava, kde si užijeme koupání v moři. Bydlet tu budeme v pronajatém bytě přes Airbnb. Nakonec nás čekají dva dny v Toulouse, kde vracíme auto. Bydlet tu budeme blízko centra v pronajatém bytě (opět Airbnb).

Bordeaux

Mohla bych se tisíckrát rozepisovat o tom, jak je Bordeaux super a má úžasnou atmosféru a pokaždé by to byla pravda a myslela bych to úplně vážně. Pokud si chcete počíst, jak jsme si Bordeaux užili tentokrát, můžete kouknout na speciální článek “užíváme si Bordeaux s dítětem”. Ubytovaní jsme na krásném náměstíčku u katedrály st Michel. Na dosah je centrum města, trhy, obchody i památky. Vše v dochozí vzdálenosti. Za tři dny stíháme projít všechna klíčová místa a užít si spoustu srandy. Třetí den vyrážíme pěšky na nádraží, kde pronajímáme auto. Házíme do něj bágly a vyrážíme na cestu.

Surfování ve Francii

Do Moliets et Maa to je z Bordeaux kousek. Cesta jde rychle, jedeme po dálnici. Ve Francii jsou mýtné brány, takže si s dálniční známkou není potřeba dělat starosti. V Moliets už jsme byli před dvěma lety. Tehdy jsme si s partou pronajali vilu. Tentokrát jsme pro náš pobyt zvolili kemp. Z jednoduchého důvodu, chtěli jsme to mít co nejblíž na pláž. Vyhrál u nás kemp st. Martin. Je výborně vybavený a nám se líbily chatky, které nabízí. Budeme tu mít tím pádem luxus, který potřebujeme. Parkovací místo je před chatkou. V kempu je krytý bazén, ten využíváme v případě horšího počasí. Na pláž je to deset minut cesty. Obchody jsou poblíž a desítky půjčoven surfů. Všechny mají uplně stejné ceny, takže je na každém, kterou si vybere.

My jsme si nechtěli půjčovat celoneoprén a rozhodli jsme se koupit si neoprénová trička v Decathlonu, který je necelých 50 km odsud. Za nákup triček jsme dali míň, než by nás stálo jejich zapůjčení. V Moliets je i spousta surfovacích škol, pokud chcete instruktora, není problém ho najít. Michal už se surfovat naučil s instruktorem dva roky zpátky, teď nastal čas, aby tuto dovednost předal své ženě. Hlavně nemít přehnaná očekávání, že.

V Moliets se nám funguje krásně. Pohoda, pláže, procházky. Přes den surfování. Dítě si hraje na pláži na písku. Bábovičky jsme koupili v místním Sparu. Kdybychom neměli hlídání, střídali bychom se na jednom surfu s tím, že jeden by plácal bábovičky a druhý surfoval. Naštěstí jsme s sebou na tuhle dovolenou vzali babičku, takže bábovičky s Maxem plácá ona a my máme každý den prostor na surfování. Věnujeme mu tak hodinku dopoledne a dvě hodinky odpoledne. Do oceánu to Maxe neláká, vlny tu jsou přece jen trošku větší, než jak je zná.

Restaurace tu jsou za přiměřené ceny (burger za 10 eur, těstoviny 8-12 eur..). My máme možnost si v chatce vařit, takže šetříme a vaříme si sami. Navíc máme jistotu, že i na cestách s dítětem jsme schopný mu dát jídlo, které jí a je na něj zvyklej.

Jedeme s dítětem do Španělska

Po pěti dnech pláží a vln se vydáváme na cestu do Španělska, kde nás čeká Costa Brava a doufejme teplé a klidné moře. Projíždíme několik malých francouzských vesniček. Zastavujeme na odpočívadlech, kde svačíme a přebalujeme miminko. A navštěvujeme Carcassonne. Krásně zachovalé středověké pevnostní městečko, které máme po cestě. To rozhodně k návštěvě doporučujeme.

gopr0732

Na našich cestách s dítětem využíváme ergonomické nosítko a výlet do Carcassonne není výjimkou. S Maxem v nosidle se dostaneme všude, nemusíme řešit schody ani davy lidí, přes které bychom se s kočárem dostávali jen těžko. A že tu davy lidí opravdu jsou. Místo je zprofanované. Je tu milion krámečků, prodává se zde všechno od pohlednic, přes oblečení až po cukrovinky. Já kupuju sekaný nugát s oříšky, je úžasný. Ani moc ani málo sladký, čerstvý, neroztéká se.. Prostě dokonalý. I přes davy lidí stojí Carcassonne určitě za návštěvu. Je to krásné místo se spoustou historie a krásnými výhledy na okolí.

gopr0704

Na Costa Brava přijíždíme večer. Ubytování máme v bytě v přízemí v komplexu bytů a k dispozici máme i bazén. Ubytovaní jsme v městečku Palafrugell. Pláže tu jsou z drobných kamínků. Jsou malinkaté, schované a obklopují je útesy. Voda nádherně čistá, nicméně studejnější, než jsme čekali. Dny tu trávíme procházkami do města, procházíme si stezku po útesech. Ta nám nabízí úžasné pohledy na moře. Dokud nejsou pláže nacpané, tak se koupeme.

Jeden den vyrážíme na výlet do Barcelony. Při procházce na pláži smočíme nohy do moře. Z pláže pokračujeme do gotické čtvrti. Metrem zajedeme k Sagrada Familia. Nezapomínáme navštívit olympijský stadion a večer nás čeká to, co jsme minule v Barceloně prošvihli – Fontana Magica. Sedíme na schodech už hodinu před jejím spuštěním a s námi tisíce dalších lidí a pak se čekání vyplácí. Rozsvítí se světla, fontána se roztančí do rytmu Barcelony od Freddie Mercuryho.

Zpátky do Francie

Naše zpáteční cesta ze španělského pobřeží Costa Brava vede do francouzského Toulouse. Ubytovaní jsme v blízkosti centra města. Pohybujeme se tu hlavně pěšky a procházíme si pohodlně centrum a jeho okolí. O tom, jak jsme tu strávili poslední dva dny si můžete přečíst samostatný článek tady. Za zmínku ale rozhodně stojí, že jsme byli nadšení z návštěvy místního vesmírného městečka. Byli jsme tu skoro celý den a vyhráli jsme si tu jak děti.

gopr1175

Roadtrip s dítětem – naše tipy

Jde to, nebojte se toho. Doporučujeme ale brát to pomalu. Hnát se každý den stovky kilometrů autem vás brzo unaví a dítě otráví. Zastavte se na cestě aspoň na několik dnů. Vybalte si batoh a odpočiňte si. Nezapomínejte, že trocha rutiny je dobrá i když je člověk pořád na cestě. Když budete cestovat pomalu, budete mít šanci mnohem líp poznat místa, která navštívíte a budete mít i prostor na regeneraci a odpočinek.

Děkujeme za přečtení

Ahoj, jsme Bízovi a cestování s dítětem je sport, který provozujeme už Maxových šesti týdnů. Na cestování máme nejradši nové zážitky, které nám přinese a fakt, že nám rozšiřuje obzory. To samé chceme pro Maxe. Na cestách rádi fotíme a natáčíme. Inspirujte se našimi příběhy a tipy pro cestování s dětmi.