Tento článek je součásti seriálu: USA 2016

Náš roadtrip po východním pobřeží USA začíná v New Yorku. Na letišti si půjčujeme auto – velkou, pohodlnou a bílou Hyundai Sonata. Chtěli jsme mít na cestě co největší pohodlí, kdybychom museli v autě přespat. Vyrazili jsme do divokých ulic New Yorku a konečně jsme si Brooklynský most projeli i autem. New Yorské uličky spodní části Manhattanu vypadají z okýnka auta ještě rušněji, než když se prochází pěšky. Minuli jsme Little Italy a pokračujeme vstříc New Yersey.

Základní info:

• Kdy jsme tam byli: červen 2016
  • Kolik maxovi: 1 rok a 1 měsíc
  • Jaké bylo počasí: pro nás ideální 🙂 Tedy 30 stupňů a více
  • Jak jsme se sem dostali: v New Yorku jsme si půjčili auto a dojeli jsme až na Floridu

Plánujeme road trip

Namířeno máme na Floridu, konkrétně na Daytona beach, kousek nad Miami. Původní plán bylo dojet až na Key West, ale na road trip máme jen 9 dní a pak nám letí letadlo zpět z New Yorku domů. Proto jsme plán upravili tak, abychom nebyli každý den jen v autě. I tak nás čeká dlouhá cesta, během které se chceme zastavit ve Washingtonu, Philadelphii, romantickém městečku Savannah a na konci cesty zakotvit na jedné z nejkrásnějších pláží USA.

Po pár hodinách spánku jsme znovu na cestě. Naše další zastávka je romantické městečko Savannah v Georgii. Procházíme klidným městečkem po ránu. V ulicích je vidět, že se tu žije americký sen. Nádherné domky, velká auta. Parky s fontánami a aleje dubů se španělským mechem. Mezi nimi dětská hřiště s houpačkami a kolotoči. Maxe tu zhoupneme snad na každé houpačce, kolem které projdeme. Pozdravíme místní šerifku, která nám z dálky mává s úsměvem a zdraví nás a nasedáme zpět do auta a vyrážíme do naší finální destinace. Daytona beach nás čeká 🙂

Tip: Před road tripem po USA mějte dost hotovosti – spousta mostů a cest je placených a na některých místech je možné platit jen hotově. Vyhnete se tomu, že vám pak přijde účet domů.

První zastávka – příjezd do DC

První zastávka je Washington DC. Přijíždíme pozdě v noci do městečka před Washingtonem DC. Přes Airbnb jsme si tu rezervovali ubytování na jednu noc v samostatném pokoji. Jen přespíme a ráno vyrážíme na jednodenní prohlídku hlavního města Spojených států. Ráno vyjíždíme autem směr DC. Parkujeme na odstavném parkovišti před městem a přímo do města dojedeme metrem. Na zastávce metra je potřeba koupit si kartu s předplacenou sumou, kterou projedeme. Karta nás stála 2 dolary. Velkou výhodou byli zaměstnanci na stanici, kteří nám poradili, kolik si předplatit na kartu a jak vše funguje. Vlak odjíždí jednou za dvacet minut a my čekáme na jeho příjezd na zastávce nad parkovištěm

Washington DC a jeho památníky

V metru jsme se usadily na pohodlné plyšové sedačky. Celé metro působí velmi luxusně – na zemi jsou dokonce tmavo modré koberce. Vystupujeme přímo v centru na L´Enfant Plaza. Je léto a Washington DC nás vítá velmi horkým počasím. Naše první cesta míří ke kapitolu, který nás překvapil svojí velikostí. Obrovská budova s kupolemi se rozkládá za Capitol reflecting pool (ano, Kapitol má vlastní zrcadlo). Trošku překvapeně hledáme, kde jsou všechny ty davy turistů. Jsme tu v podstatě sami. Vedro všechny pravděpodobně od návštěvy města odradilo.

Náš průzkum Washingtonu DC pokračuje podél parku po ulici, na které se koná přehlídka neziskových organizací působících v různých oblastech. Od útulků pro psy až po aktivity pro podporu LGBT komunity. Záměrně jsme se rozhodly, že ve Washingtonu projdeme všechny venkovní atrakce a vynecháme muzea, knihovny.. Protože kdybychom chtěli navštívit všechno, za jeden den bychom to nestihli.

Washington monument je tak vysoký, že je vidět snad ze všech částí města. Jako jediný totiž porušuje pravidlo, že nic nesmí být ve Washingtonu vyšší než Kapitol. Procházíme parkem plných pomníků a přicházíme k jednomu z těch nejznámějších – k tomu, kterému se s důvěrou svěřovala i Líza Simpsonová. Monumentální Lincoln tu sedí na gigantickém křesle. Na zdech vedle něj jsou vepsané jeho dva inaugurační projevy. Pokud má památník vzbudit pocit velikosti jednoho člověka a inspirovat, rozhodně se mu to daří.

Cesta na jih

Pokračujeme dál po Washington mall, využíváme každý stín a nanuky už přestávají působit. Padá rozhodnutí, že se dekujeme zpátky do metra a vyrážíme na cestu na jih. Při výjezdu z Washingtonu DC najíždíme na dálnici a máme z ní krásný výhled na Pentagon z výšky. Po cestě zastavujeme v supermarketu, abychom si udělali zásoby na cestu – voda, ovoce, svačinky pro Maxe, oříšky když by docházela energie. A klobouk, abych si nespařila na Floridě hlavu :D. Jedeme po dálnici i95 a na cestě jsme dlouho do noci. Zastavujeme kolem druhé ráno někde na v Jižní Karolíně na jednom z odpočívadel u dálnice. Max už dávno spí v autosedačce a teď se potřebujeme vyspat už i my. Původní plán spát v kufru auta jsem zabalila. Kufr je sice velký jak postel, ale potom, co nastoupily klaustrofobické pocity (a to nejsem klaustrofobik) jsem se sbalila a schoulela na zadní sedačku. Sedačky jsme rozložily a jsou poměrně prostné. V nouzi dobrý. Příště bookujeme hotel.

TIP: Na odpočívadlech najdete noviny, ve kterých je hromada slevových kuponů na hotely v daném státě a po cestě. Vezměte si je s sebou, můžou vám ušetřit hromadu peněz – my takhle platili za hotelový pokoj místo 150 dolarů jen 45.

Po pár hodinách spánku jsme znovu na cestě. Naše další zastávka je romantické městečko Savannah v Georgii. Procházíme klidným městečkem po ránu. V ulicích je vidět, že se tu žije americký sen. Nádherné domky, velká auta. Parky s fontánami a aleje dubů se španělským mechem. Mezi nimi dětská hřiště s houpačkami a kolotoči. Maxe tu zhoupneme snad na každé houpačce, kolem které projdeme. Pozdravíme místní šerifku, která nám z dálky mává s úsměvem a zdraví nás a nasedáme zpět do auta a vyrážíme do naší finální destinace. Daytona beach nás čeká :). Btw. už jste četli náš článek o tom, jak jsme si užili koupání s aligátory?

Děkujeme za přečtení

Ahoj, jsme Bízovi a cestování s dítětem je sport, který provozujeme už Maxových šesti týdnů. Na cestování máme nejradši nové zážitky, které nám přinese a fakt, že nám rozšiřuje obzory. To samé chceme pro Maxe. Na cestách rádi fotíme a natáčíme. Inspirujte se našimi příběhy a tipy pro cestování s dětmi.